Nõuete analüüs hõlmab kliendi vajaduste ja soovide mõistmist, lisaks kliendiga suhtlemisele on vajaduste täpsustamiseks ja täiendamiseks teinekord vajalik kaasata ka kolmandaid asjast huvitatud osapooli, kelleks on näiteks tarkvaralahenduse lõppkasutajad. Kõik kliendivajadused ja nõuded dokumenteeritakse struktureeritud viisil, nii et neid oleks lihtne jälgida. See võib hõlmata kasutuslugusid, funktsionaalseid ja mittefunktsionaalseid nõudeid ja muud olulist teavet.
Järgneb nõuete analüüs ja süstematiseerimine eesmärgiga mõista nõuete omavahelisi seoseid, tuvastada võimalike ebakõlasid või katmata alasid ning selgitada välja prioriteedid.
Enne tarkvaraarenduse alustamist valideeritakse nõuded kliendiga, see tagab, et kõik osapooled on projekti suuna ja eesmärkidega nõus ja nõuded vastavad nende ootustele. Põhjalik nõuete analüüs on oluline etapp tarkvaraarenduse protsessis, kuna see aitab tagada, et loodav tarkvaralahendus valmib kokku lepitud ajakavas ning vastab klientide vajadustele ja ootustele.